Nytt nettsted gav
3 ganger økning i antall besøk
Micasa sin nettløsning var utdatert, hadde dårlig rangering i Google og lavt besøk. Etter å ha oppgradert den visuelle identiteten, ønsket Micasa å gjøre om design, innhold og interaksjon på nettstedet.
Målet vårt var å gjøre den nye nettsiden ryddig, responsivt og vakkert – og være godt synlig i Google slik at besøket økte betraktelig. I tillegg skulle det nye nettstedet oppfylle følgende punkter:
- Nettstedet skal presentere bedriften, segmentene Micasa har og fordelene med å velge Micasa som leverandør innenfor segmentene
- Et brukerorientert nettsted der brukerne får løst oppgavene sine (se ledige eiendommer, se ledige parkeringer, ta kontakt med Micasa på den måten som passer den enkelte kunden best etc)
- Et resultatorientert nettsted som bidrar til at Micasa når sine mål (flere leads og kunder, samt holde dagens kunder fornøyde)
- Et nettsted som fungerer som et markedsføringsverktøy i hverdagen i tett samspill med andre aktiviteter og kanaler
Innholdet ble kraftig redusert, slik at nettstedet er enklere å vedlikeholde.
Alt blir målt
Vi har satt opp målinger på alt som kan ha en verdi for Micasa. Er det f.eks noen som tar kontakt med Micasa via kontaktskjema, e-post eller tlf link, så blir det målt. Det er også flere parametre som blir målt.
Resultat
Det nye nettstedet er 3 ganger så mye besøkt som det gamle. I tillegg kommer nettstedet langt høyere i Google på søkeord som potensielle kunder bruker.
Kalkulator
Ønsker du å regne på hvor mye fortjeneste nettsiden din kan gi? Prøv vår uhøytidelige kalkulator og blir overrasket.