Hopp til innhold. Hopp til kontaktinformasjon. Høykontrast

InBusiness AS har fusjonert med Coretrek AS. Besøk oss på www.coretrek.no.

AdWords og konvertering

AdWords en en fantastisk måte å få økt salg og leads på. Men det er er lett å bli opphengt i antall klikk. Det er vel og bra, og det første steget for å lykkes. Men det har liten hensikt om klikkene ikke fører til flere kunder og leads (konverteringer). Det er en viktig del av en AdWords kampanje.

Nedenfor kommer jeg med en konkret eksempel på hvordan dette med konverteringer fungerer. Skjermbilder er tatt fra nettstedet til vår kunde Re Varmeteknikk:

1. Man søker etter «varmepumpe» på Google:

 

AdWords søk

2. Man klikker på annonsen og kommer inn på nettsiden:

Kundens nettside


3. Man liker det man ser, og klikker på «Ta kontakt i dag!».
Her fyller man ut kontaktskjemaet.

Adwords kontakt


4. Man får en bekreftelse på at skjemaet er sendt.
På denne siden har vi lagt inn en konverteringskode fra Google AdWords.

Adwords - takk


5. I AdWords admin kan man se at det har blitt 1 konvertering av de stegene ovenfor:

Om man ikke setter opp konverteringsanalyse, så vet vi lite om resultatene av de pengene man bruker på AdWords.

Hvis en bare fokuserer på klikk, så blir det som å løpe 100 meteren uten å ta tiden. En får dermed ikke målt det viktigste, nemlig resultatet.

Ta kontakt om du ønsker hjelp til å sette opp konverteringssporing på AdWords.

Om forfatteren

Arve

Arve har jobbet med nettløsninger og digital markedsføring i over 22 år. Sammen med sine kunder har han bidratt til at norske bedrifter har økt omsetningen sin via digitale kanaler. Arve jobber til daglig som digital markedsfører og prosjektleder i InBusiness AS. Kontakt Arve på arve@inbusiness.no