20% mindre klager pga forbedret nettside
Tønsberg Parkering er Tønsberg kommunes parkeringsselskap som har som mål å gjøre den enkeltes parkeringshverdag så enkel som mulig.
Deres ambisjoner er å gjøre det så enkelt som mulig å parkere riktig, og så vanskelig som mulig å få en parkeringsbot!
Tønsberg Parkering ønsker å tilby de rimeligste parkeringene i Tønsberg. Selskapets overskudd går rett tilbake til Tønsberg kommune, slik at kommunen får midler til å utføre det Tønsbergs innbyggere forventer at kommunen skal utføre.
Om prosjektet
Sammen med kunden designet vi en løsning hvor målet var å gi Tønsberg Parkering sine brukere en nettside hvor man raskt og effektivt finner fram til informasjonen man søker.
God kartfunksjon gjør det enkelt for brukere å finne fram til de parkeringstilbud som finnes, selv om man ikke allerede er godt kjent i byen.
I klage funksjonen er det brukt gode eksempler og illustrasjonsfoto for å veilede brukeren, slik at det enkelt skal forstås hvorfor man har blitt ilagt et parkeringsgebyr eller tilleggsavgift. Alt for at bruker skal kunne levere inn klage på rask og effektiv måte.
Resultat
Etter at ny nettside ble lansert har antall klagehenvendelser gått merkbart ned. Klagefunksjonen som er utviklet har gjort at antall klager har blitt redusert med om lag 20 %.