Det skjer stadige endringer i AdWords, men denne endringen er blant de virkelig store endringene. Google selv kaller dette den største endringen på 15 år. Du får nå nesten 50% mer annonsetekst pr annonse! Det er svært gledelig for AdWords annonsører.
Hvorfor er dette så bra?
- Du får nå langt større tekstmengde til å kommunisere ditt budskap
- I en periode kan du utnytte dette og få bedre synlighet enn konkurrentene som ikke har tatt dette i bruk
Litt fakta
- Overskriften i annonsen hadde tidligere 25 tegn, fordelt på 1 linje
- Nå har overskriften totalt 60 tegn, fordelt på 30 tegn pr linje
- Selve annonseteksten har også økt, fra 70 til 80 tegn
Nå kan f.eks en annonse se slik ut:
Hva bør gjøres med annonser som pr nå kun har kort tekst?
Man bør bruke tid på å gå over annonsene sine og tilpasse dem til nytt og bedre format.
Hvor lang tid tar dette?
Det er helt avhengig av hvor omfattende kampanje og mange annonser dere har. Beregn noen få timer på å skrive om dagens annonser med lenger tekster.
Får dette noe effekt da?
Vi har for lite data foreløpig, men i følge Google bør man se at klikkraten øker med 20%. Du får man langt flere klikk om du gjør dette.