Hopp til innhold. Hopp til kontaktinformasjon. Høykontrast

InBusiness AS har fusjonert med Coretrek AS. Besøk oss på www.coretrek.no.

Eksempler på A/B testing

For oss web-nerder, er A/B testing et spennende felt. 

Men hva er egentlig A/B testing spør du kanskje?

Det forklares best med et eksempel:
La oss si du har et registreringskjema som du ønsker flest mulig personer skal fylle ut. Når en person har registrert seg, så blir det 1 konvertering. Målet er selvsagt flest mulig konverteringer. Men det er ikke alltid like enkelt å finne ut hvordan du best mulig kan utforme dette skjemaet, for å skape flest mulig konverteringer. Skal du ha den overskriften eller den overskriften. Skal du ha et bilde ved siden av skjemaet, eller la være å ha bilde. Skal du ha en stor SEND knapp, eller en liten Send knapp. Osv osv.

Med A/B testing kan du sette opp ulike skjema, og se hvilket skjema som du får flest konverteringer i fra. Svært nyttig. A/B testing blir også mye brukt i nettbutikker, hvor økt salg alltid er målet. Justeringer, målinger, prøving, feiling, testing, målinger… Etterhvert sitter du med nyttige erfaringer for hva som fungerer for din nettbutikk, og hva som ikke fungerer.

A/B testing er et «stort» emne. Men vi kom nylig over en nettside hvor det er lastet opp reele eksempler på siter som har testet ulike oppsett, og målt konverteringen. Her er det mye nyttig informasjon og du kan lære endel, slik at du slipper mange uker med prøving og feiling selv. Lær fra de som har vært borti dette før. Klikk deg inn på  http://www.abtests.com og kos deg.

Ønsker du å lese mer om emnet, se f.eks http://blog.kissmetrics.com/guide-google-website-optimizer/  

Eller ta kontakt med InBusiness AS.

Om forfatteren

Arve

Arve har jobbet med nettløsninger og digital markedsføring i over 22 år. Sammen med sine kunder har han bidratt til at norske bedrifter har økt omsetningen sin via digitale kanaler. Arve jobber til daglig som digital markedsfører og prosjektleder i InBusiness AS. Kontakt Arve på arve@inbusiness.no