Er du ansvarlig for å vedlikeholde din bedrifts Facebook side? Da bør du lese denne artikkelen.
Facebook lanserte for noen få dager siden et delvis nytt design og endel nye funksjoner tilknyttet bedrifter og merkevaresider. Du kan lese hva Facebook selv skriver om denne oppgraderingen.
Som du vil se, så er det flere endringer. Vi oppsummerer de viktigste slik:
Fanene forsvinner
Ja, det er i våre øyne en ganske stor endring. Man er vant til at Facebook sider har navigasjon i toppen, ved hjelp av faner. De er nå flyttet til venstre, mer lik det du er vant til på din personlige side.
5 bilder i toppen
Ut med faner, inn med bilder. Da kan vi bli kreative! Se f.eks http://fr-fr.facebook.com/alexandre.oudin og hans bildebruk. Eller se mitt eksempel her: http://www.facebook.com/arvehinna
Logg inn som din bedrift
Tidligere logget man alltid inn som privatperson på Facebook, og hadde så rettigheter til å adminstrere ulike sider. Man skal nå kunne logge inn som bedrift. Og når man er logget inn som en bedrift, kan man også kommentere andre sider etc, som bedrift.
Få beskjed når noen er aktiv på din side
Før var det ingen innebygget måte å få beskjed om når noen kommenterte din bedrifts side, det måtte gjøres via tredjepartsløsninger. Nå kan du få e-post fra Facebook når noen er aktive på din side.
Det er endel flere justeringer også, men disse synes vi er det mest merkbare, sånt ved førstegangsbruk.
Hvis du ønsker å ta i bruk disse endringene, klikk på http://www.facebook.com/pages/status/
Facebook sier at de uansett oppdaterer din bedrifts Facebook side fra 10. mars. Vi har testet ut disse endringene delvis på noen egne sider vi styrer, og skal de nærmeste dagene også tar vår egen side www.facebook.com/InBusinessAS over i oppgradert versjon.