Du har bra med besøk på nettsiden din. Du har også bra innhold, gode produkter og konkurransedyktige priser. Alt ligger til rette for at dette skal bli en suksess. Men likevel er det få av de besøkende som tar kontakt med deg. Hva kan du gjøre? Nedenfor gir vi deg 3 konkrete tips.
Vet du hvilke firma som besøker ditt nettsted?
Veldig mange gjør ikke det. I Google Analytics finner man ikke denne informasjonen dessverre. Husk at i snitt vil bare 2% av de besøkende ta kontakt med deg. Resten forsvinner. Men de kan likevel være interesserte i det du tilbyr. De besøkte jo tross alt din nettside. Med dette verktøyet får du sett de fleste firma som besøker din nettside. Dette er et ypperlig verktøy for deg i B2B. Vi i InBusiness bruker selv dette verktøyet og det gir oss mange gode leads. Ta kontakt med oss for priser.
Mange besøkende ønsker å kommunisere med en fra bedriften din.
Da er chat en flott digital måte å få en dialog på med potensielle kunder.
Vi bruker selv (og anbefaler) Zendesk chat. Det er et av verdens mest brukte systemer for chat. Pris for oppsett og opplæring: kr 4.000,- i etablering. Fra 11 dollar pr mnd.
«Ring meg» knapp
Du må gjøre det så enkelt som mulig for de besøkende å ta kontakt med deg.
Det blir som i en butikk; om en mulig kunde må leite etter betjeningen, så går vedkommende fort ut. Et konkret tips er en type «Ring meg» knapp. Brukeren klikker på ikonet og legger inn sitt telefonnummer. Systemet ringer så opp en gitt antall personer i ditt firma. Den første som tar telefonen, kommer så i kontakt med den besøkende. Vi i InBusiness bruker dette. Så langt har vi bare positive erfaringer. Har gitt oss flere leads og konkrete salg. Ta kontakt med oss for priser.