Hopp til innhold. Hopp til kontaktinformasjon. Høykontrast

InBusiness AS har fusjonert med Coretrek AS. Besøk oss på www.coretrek.no.

Hva bør et nettsted inneholde?

La oss si at du skal lage et nettsted som skal markedsføre et produkt. Nedenfor har jeg satt opp noen punkter du kan vurdere å ta med:

– Startsiden bør gå rett på sak og vise produktet. Gi brukeren et overblikk produktets fordeler. Gjør det enkelt for brukerne å navigere videre.

– En «guidet» tur som viser fordelen til produktet mer i detalj. Kan løses på mange måter; vanlige sider som brukeren kan klikke seg frem og tilbake på, video, flash etc.

– Historien og filosofien til produktet, skriv gjerne hvorfor produktet ble utviklet og tankene bak det. Fortell gjerne litt om selskapet bak produktet.

– Referanser og uttalelser er alltid lurt, folk liker å se hvem og hvordan andre bruker produktet. Skaper troverdighet.

– Presseomtale: Har du fått presseomtale, legg inn omtalene.

– Kontaktdetaljer; gjør det enkelt for brukerne å kontakte deg (telefon, adresser, e-post og kontaktskjema).

Dette er selvsagt en grov inndeling, og det er sikkert mange andre ting man kan gjøre. Men likevel, husk disse enkle små punktene, så tror jeg du er langt på vei.

Ha gjerne en målsetting med nettstedet, f.eks at brukerne skal fylle ut et forepørsel/kontaktskjema, som du kan følge opp. Hvis dette er målet, husk å gjør dette skjemaet synlig for brukerne, og enkelt å fylle ut.

Om forfatteren

Arve

Arve har jobbet med nettløsninger og digital markedsføring i over 22 år. Sammen med sine kunder har han bidratt til at norske bedrifter har økt omsetningen sin via digitale kanaler. Arve jobber til daglig som digital markedsfører og prosjektleder i InBusiness AS. Kontakt Arve på arve@inbusiness.no