Hopp til innhold. Hopp til kontaktinformasjon. Høykontrast

InBusiness AS har fusjonert med Coretrek AS. Besøk oss på www.coretrek.no.

Hva stoler folk på?

Leste nylig en interessant undersøkelse. Den viser at folk stoler mest på hva deres venner sier og minst på annonser. Videre stoler folk på hva andre forbrukere har sagt om et produkt eller tjeneste. Høyt oppe på listen ligger også at folk stoler på nettstedet til et merke/bedrift.

Har du ansvar for salg og markedsføring i din bedrift? Ta en titt på oppstillingen nedenfor:

Hva folk stoler og ikke stoler på

(klikk for en større versjon)

26.000 respondenter har svart, fordelt på 56 forskjellige land. Les mer her: http://www.slideshare.net/ecommercenews/global-trustinadvertising2012

Når jeg leser dette er jeg glad vi jobber med sosiale medier og utvikling av websider. Og at jeg ikke jobber med annonsesalg 🙂

Jeg må si meg enig i mye av det som fremkommer her. Når jeg skal kjøpe noe, legger jeg stor vekt på hva mine venner anbefaler. Jeg stoler også mye på kommentarer (anmeldelser) fra andre som har kjøpt den varen jeg vurderer. I en kjøpsprosess, vurderer jeg også om nettstedet ser seriøst ut og om det beskriver produktet/tjenesten på en god måte.

Hva kan du så gjøre?

  • Gjør det enkelt for kundene dine å dele sin opplevelse om det de har kjøpt hos deg. La dem spre det via Facebook f.eks.
  • Har ikke bedriften en egen Facebook side? Start med å lage det.
  • Har du en nettbutikk, bør den ha en form for anmeldelsesfunksjon av hvert produkt
  • Ha et skikkelig bra nettsted med godt innhold
  • Vurder hva du får igjen av salg via annonser du kjøper på nettet
Om forfatteren

Arve

Arve har jobbet med nettløsninger og digital markedsføring i over 22 år. Sammen med sine kunder har han bidratt til at norske bedrifter har økt omsetningen sin via digitale kanaler. Arve jobber til daglig som digital markedsfører og prosjektleder i InBusiness AS. Kontakt Arve på arve@inbusiness.no