Vi går nå inn i siste måneder av 2019. Tiden flyr. Har du laget deg en markedsplan for 2020? Det vil vi sterkt anbefale.
Med en markedsplan starter du det nye året med en plan for hva som skal utføres uke til uke – måned til måned. Planen bør være så enkel, at den er lett å gjennomføre i en hektisk hverdag.
Nedenfor gir vi deg en oversikt over typiske markedsaktiviteter fordelt pr måned. Kanskje denne lille oversikten hjelper deg i gang?
Januar:
Januarsalg + Blue Monday (3. mandagen i januar)
Februar:
Morsdag + vinterferie + Valentines Day 14. februar
April:
Påskesalg + Green Friday fredag 24. april (mange butikker starter Green Week-salget allerede på mandagen og kjører tilbud gjennom hele Green Week)
Mai:
17. mai + Sommersalg
August:
Back to school
Oktober:
Halloween + høstferie
November:
Farsdag + Singles Day + Black Friday (Mange kjører også “Black Week” hele denne uken etterfulgt av “Black Weekend»)
Desember:
Cyber Monday (første mandag etter den amerikanske Thanksgiving-dagen, markerer starten for julehandelen på nett) + Green Monday (2. mandagen I desember) + Jul + 18. Desember – Free Shipping Day (for deg som ikke har fri frakt året rundt – for de som panikkhandler julegaver kan dette være en trigger for at de handler nettopp i din nettbutikk) + romjulssalg + nyttårssalg
Planer er bare gode intensjoner med mindre de umiddelbart blir omsatt i hardt arbeid.
Vi jobber med kjente kanaler som Google, Facebook og Instagram. Trenger du flere kunder? Ta kontakt med oss i dag for smart markedsføring 😉