Facebook Places er lansert (i Norge)
I dag ser det faktisk ut som Facebook Places er lansert i Norge. Den dukket i hvertfall opp på min iPad. Foreløpig ser jeg den ikke på min Android mobil. Fint det, men hva er Facebook Places? Enkelt forklart er det en lokaliseringstjeneste, som forteller hvor du er. La oss ta et enkelt eksempel: Du […]
Lag ditt eget betalingsvindu hos DIBS
Vi har levert mange nettbutikker i årenes løp. Felles for de fleste, er at de har kredittkortbetaling med et betalingsvindu som har designet som kredittkortleverandørern har. Hvis nettbutikken f.eks bruker DIBS, så var betalingsvinduet i deres farger. Det fungerer jo, men det er ønskelig å få alle steg i handleprosssen til å oppleves som endel […]
Måling av e-post utsendelser
E-post utsendelser er en svært rimelig og virkningsfull form for markedsføring. Men fokuset ligger ofte på å samle inn e-post adresser og deretter jobbe med innholdet i e-posten. Da er liksom jobben gjort, og man tenker på neste utsendelse. Men på Internett kan man måle svært mye, så hvorfor ikke måle effekten av e-post utsendelsen? I […]
Få din bedrift markedsført på Google Maps
Du har kanskje brukt Google Maps endel? Hvis ikke, prøv det. En flott tjeneste, med mange bruksområder. Se maps.google.no. Det er også en fin markedsføringskanal. Jeg skal gi et konkret eksempel. La oss si du skal overnatte i Tønsberg, og søker på «overnatting Tønsberg». Da får du opp følgende treff: Som du ser, kartet til […]
Bonytt Bad for iPad
Jeg fikk anledning til å laste ned en gratis versjon av Bonytt Bad for iPad. Her er min opplevelse av den: Førsteinntrykket er veldig bra. Jeg har tidligere lastet ned Wired, Financial Times, National Geographic, The Daily Telegraph, The New York Times, The Times og noen ukjente magasiner. Har prøvd endel aviser og magasin mao. […]
Hva bør et nettsted inneholde?
La oss si at du skal lage et nettsted som skal markedsføre et produkt. Nedenfor har jeg satt opp noen punkter du kan vurdere å ta med: – Startsiden bør gå rett på sak og vise produktet. Gi brukeren et overblikk produktets fordeler. Gjør det enkelt for brukerne å navigere videre. – En «guidet» tur […]
Starte nettbutikk? Bruk Twitter i din markedsføring
Denne artikkelen er en av flere artikler skrevet for deg som har eller skal starte en nettbutikk, og ønsker økt salg. Twitter er i likhet med Facebook, også veldig «hot» for tiden. Noen mener den er «hypet» opp for mye. Den er den nok. Men Twitter kan være nyttig likevel. Start med å opprett en […]
Starte nettbutikk? Bruk e-post i din markedsføring
Denne artikkelen er en av flere artikler skrevet for deg som har eller skal starte en nettbutikk, og ønsker økt salg. Bruk av e-post utsendelser er en veldig rimelig og svært virkningsfull måte å øke salget i din nettbutikk. E-post markedsføring er et stort emne. Men man behøver ikke gjøre det så vanskelig i starten. […]
Starte nettbutikk? Bruk AdWords
Denne artikkelen er en av flere artikler skrevet for deg som har eller skal starte en nettbutikk, og ønsker økt salg. AdWords, hva er det? sier du kanskje. Min enkle forklaring er: AdWords er en snarvei for å komme høyere opp i Google. Den koster, men ikke skjorta. Enkel forklaring, ikke sant? Og jeg antar […]
Starte nettbutikk? Begynn å blogge
Denne artikkelen er en av flere artikler skrevet for deg som har eller skal starte en nettbutikk, og ønsker økt salg. Du synes kanskje det høres rart ut at du skal begynne å blogge, når det er nettbutikk du driver? Men en blogg kan være et fint virkemiddel for å oppnå minst 3 mål: Du […]