Hvorfor din nettbutikk bør være på Google Shopping
Har du nettbutikk og ønsker mer synlighet i Google? Har du gode produkter til konkurransedyktige priser? Da bør du nå vurdere Google Shopping. Hva er Google Shopping? Google Shopping gir deg anledning til å vise dine produkter med bilde, produktnavn, pris og link. I den siste tiden ser vi at Google prioriterer visning av Google […]
Markedsføring for B2B
Jeg jobber daglig med bedrifter som markedsfører og selger sine produkter og tjenester til andre bedrifter (B2B). I tillegg jobber jeg med markedsføring av InBusiness sine produkter og tjenester – og vår målgruppe er også andre bedrifter.
Slik måler du dine digitale kampanjer
Kjører du mange digitale markedskampanjer samtidig, men har ikke helt oversikt over hvilke som gir best effekt? Da bør du bruke 2 verktøy: Google Analytics Google URL Builder
Større AdWords annonser
Det skjer stadige endringer i AdWords, men denne endringen er blant de virkelig store endringene. Google selv kaller dette den største endringen på 15 år. Du får nå nesten 50% mer annonsetekst pr annonse! Det er svært gledelig for AdWords annonsører.
Er nettsiden din tilpasset de med funksjonsnedsettelse?
Alle nettsider laget etter juli 2014 skal støtte loven om universell utforming. Hva er universell utforming spør du kanskje? Enkelt forklart handler dette om å bygge nettsiden på en slik måte at alle kan bruke den. Selv med funksjonsnedsettelse.
Slik bruker du Yoast SEO plugin i WordPress
For å gi våre kunder god synlighet i Google, installerer vi alltid Yoast SEO plugin. Det regnes som det beste plugin for søkemotoroptimalisering. (En plugin er en tilleggsfunksjon man kan laste ned etter ønske/behov). Brukes den riktig, vil den hjelpe deg med å rangere bedre i Google. Vi har derfor laget denne denne artikkelen for […]
Slik lager du mål i Analytics
De fleste vet hvor mye besøk nettsiden deres har. Men når jeg snakker med nye kunder og spør hvor mye nettsiden hjelper på omsetningen, så har de fleste dessverre problemer med å svare. Mitt utgangspunkt er at man har en nettside for å nå forretningsmessige mål. Hva disse målene skal være, finner vi ut sammen […]
Se hvordan de besøkende navigerer på nettstedet ditt
Vi lager nettsider som virker. Men hvordan vet man at de «virker»? Jo, vi måler om brukerne gjør det vi ønsker de skal gjøre. Til dette bruker vi Google Analytics. Det er gratis og fantastisk. Men hva om brukerne ikke gjør det vi ønsker?
Besøk oss på IT-dagen 2016!
InBusiness er tilstede på IT-dagen 2016. Ta turen innom standen vår, og få med deg vårt foredrag om hvordan du kaprer kunder via Google. Vi er Google Partner og hjelper daglig mange bedrifter opp på førstesiden i Google. Så dersom du trenger flere kunder er dette foredraget noe du bare MÅ få med deg. I […]
Hvem besøker nettstedet ditt?
Google Analytics er et fantastisk verktøy for oss som jobber med å gi våre kunder avkasting på sine nettløsninger. Svært mye kan måles. En funksjon som er lite brukt, er det som kalles «Demografisk informasjon og interesser». Har du lurt på hvem som besøker ditt nettsted? Ja, da bør du bruke «Demografisk informasjon og interesser». […]