For å lykkes med tradisjonell søkemotoroptimalisering (SEO), er det 3 hovedpunkter man må tenke på. I denne artikkelen gir vi deg mange tips på hvordan din bedrift kan få en bedre plassering i Google.
INNHOLD
- Gjennomfør en søkeordsanalyse. Finn ut hva dine kunder bruker når de skal finne det du tilbyr. Det finnes mange verktøy for dette. Bruk disse ordene i ditt innhold.
- Lag engasjerende og bra unikt innhold som brukerne vil sette pris på og som blir delt av andre. Bruk søkeordene i innholdet, url, tittel-linjen og meta-beskrivelsen.
- Oppdater siden din regelmessig
- Lag gjerne en blogg på nettsiden din. Via bloggen kan du oppfylle pkt 2 og 3.
Klikk for å lese mer om hva Google regner som godt innhold.
TEKNISK
- Bruk riktig h-tags på overskrifter, deloverskrifter etc
- Nettsiden må fungere bra på mobil
- Bruk alt-tekster på bilder
- Ha gode navn på bildefilene dine
- Sørg for at nettsiden din laster raskt
- Ha unike title tager og meta-beskrivelser for hver side. Unngå duplisert innhold.
- Bruk såkalte «strukturerte» data (snippets) for å gjøre indekseringen enda enklere for Google
- Bruk gode plugins/extension for SEO i WordPress eller Magento
- Knytt opp din side til Analytics og Google Webmaster Tools
- Send inn XML Sitemap
- Kjør månedlige rapporter over teknisk kvalitet, for eksempel fra seoprofiler.com
LINKER FRA ANDRE NETTSIDER
- Lag engasjerende og bra innhold, som blir delt av andre – da får du flere som linker inn til ditt nettsted.
- Finn ut fra hvilke nettsider dine konkurrenter er linket opp i fra, og se om du også kan bli oppført på de samme sidene.
- Jobb kontinuerlig med å få linker fra andre nettsider av god kvalitet. Jo flere «venner» du har, jo mer populær blir din nettside.
- Se etter bransjespesifikke sider, og se om din bedrift kan føres opp der
- Sørg for at din nettside er oppført i «Google Min Bedrift»
Har du spørsmål?
Ta kontakt i dag!