Denne artikkelen er en av flere artikler skrevet for deg som har eller skal starte en nettbutikk, og ønsker økt salg.
Du synes kanskje det høres rart ut at du skal begynne å blogge, når det er nettbutikk du driver? Men en blogg kan være et fint virkemiddel for å oppnå minst 3 mål:
- Du som eier av nettbutikken kan fremstå som en autoritet og en som har meninger innenfor det du selger.
- Du vil mest sannsynlig kommne høyt opp i søkemotorene på det du skriver om (søkemotorene får flere sider å indeksere + de liker blogger)
- Ved å oppnå god rangering i søkemotorene, vil du få høyere besøk, og da mest sannsynlig økt salg.
Og når alt kommer til alt, så er jo det å selge mer det store målet med en nettbutikk :-)Der hvor jeg jobber tilbyr vi selvsagt rimelig og gode blogger (den samme som denne). Bloggene kan tilpasses akkurat som du ønsker, med din profil etc etc. Alternativ kan du opprette en «vanlig» gratis blogg et sted, men da begrenser ofte endringsmulighetene seg, med mindre du er veldig teknisk. Disse har ofte sine egne URLer, og det er ikke ønskelig.
SHIT er et eksempel på kunde som bruker en blogg for å markedsføre sin butikk. På forsiden, i høyrekanten, markedsføres bloggen med link til http://shittm.com/blog/Frode/
Tid: Alt fra 10 min til noen timer pr innlegg.
Vanskelighetsgrad: 1.
Teknisk: Du bør sette opp en blogg tilpasset ditt design. Dette kan InBusiness!
Da er det bare å begynne å tenke på hva du skal skrive om 😉