Hopp til innhold. Hopp til kontaktinformasjon. Høykontrast

InBusiness AS har fusjonert med Coretrek AS. Besøk oss på www.coretrek.no.

Starte nettbutikk? Bruk e-post i din markedsføring

Denne artikkelen er en av flere artikler skrevet for deg som har eller skal starte en nettbutikk, og ønsker økt salg.

Bruk av e-post utsendelser er en veldig rimelig og svært virkningsfull måte å øke salget i din nettbutikk.

E-post markedsføring er et stort emne. Men man behøver ikke gjøre det så vanskelig i starten.

Først må du starte med å samle opp e-poster i alle de sammenhenger du kan:

  • På nettsiden med et fast enkelt abonner skjema
  • På nettsiden i bestillingsprosessen
  • I den fysiske verden hvis du har butikk
  • Konkurranser på nettsiden eller i den analoge verden
  • Via Facebook
  • Vær kreativ…!

Aktivt samtykke
Husk at brukeren må gjøre et såkalt «aktivt samtykke». I praksis betyr det at brukeren selv må krysse av for at de ønsker å motta e-post. Du kan f.eks ikke «lure» dem ved at når de bestiller, så blir de automatisk abonnent.

Lag en regel for når du sender ut nyhetsbrevene. 1 til 2 ganger pr uke er ganske normalt. De bør være i html, de har mest effekt. Det bør være produktrelatert, dvs kort info om produktene + link til nettsiden til det aktuelle produktet er normalen.

Tid: 1/2 – 1 time pr nyhetsutsendelse

Vanskelighetsgrad: 1.

Teknisk: Det må lages en bra html mal som fungerer i de fleste e-post klienter. Dette kan InBusiness!

Da er det bare å begynne å samle abonnenter og sende ut e-poster!

Om forfatteren

Arve

Arve har jobbet med nettløsninger og digital markedsføring i over 22 år. Sammen med sine kunder har han bidratt til at norske bedrifter har økt omsetningen sin via digitale kanaler. Arve jobber til daglig som digital markedsfører og prosjektleder i InBusiness AS. Kontakt Arve på arve@inbusiness.no