Hopp til innhold. Hopp til kontaktinformasjon. Høykontrast

InBusiness AS har fusjonert med Coretrek AS. Besøk oss på www.coretrek.no.

Starte nettbutikk? Bruk Twitter i din markedsføring

Denne artikkelen er en av flere artikler skrevet for deg som har eller skal starte en nettbutikk, og ønsker økt salg.

Twitter er i likhet med Facebook, også veldig «hot» for tiden. Noen mener den er «hypet» opp for mye. Den er den nok. Men Twitter kan være nyttig likevel.

Start med å opprett en konto på www.twitter.com, i ditt firmas navn.

Deretter anbefaler jeg at du skriver om dine produkter, gjennomfører konkurranser, skriver generelle råd og tips innen din bransje med mer. Bruk fantasien. Begynn med å finne venner og bekjente som twittrer + markedsfør din Twitter url på din nettbutikk.

Hør med InBusiness hvis du ønsker å lage unikt design på Twitter kontoen.

Vi har etterhver mange kunder som bruker Twitter. Både firma med vanlig nettsted, samt de med nettbutikk. SHIT er et eksempel på kunde som aktivt bruker Twitter. Klikk deg inn på nettstedet til SHIT og deretter klikker du på Twitter ikon til høyre (http://twitter.com/SHITTM)

Twitter kan også være nyttig til å følge med om noen skriver om nettopp din bedrift. Gjør et søk på Twitter, og følg med. Jeg la ut et blogginnlegg om Color Line, samt jeg twittret om det. Etter kort tid fikk jeg svar på blogginnlegget fra ColorLine. Når jeg sjekket hvor vedkommende fant mitt blogginnlegg, så hadde de først søkt på «color line» hos Twitter, og fra der kommet til bloggen.

Se også artikkel på DinSide: http://www.dinside.no/824446/kundeservice-20

Fremdeles usikker på Twitter?
Ønsker du mer informasjon om Twitter og hva dette egentlig er, anbefaler jeg å lese på http://www.eriknude.com/introduksjon-til-twitter-del-1-eriknudecom

Tid for å gjennomføre dette rådet:
Maks 10 min for å opprette kontoen. Deretter må du spre budskapet og få folk til å bli medlem av din konto. Her må du ha tålmodighet. Bruk ditt nettverk, samt markedsfør gruppen via din nettbutikken og alle andre tilgjengelige kanaler.

Fremstå som seriøs og ikke alltid markedsfør produkter og priser. Spe på med litt nyheter og tips innenfor din bransje. Konkurranser er også noe alle liker.

Vanskelighetsgrad: 1.

Følg med, det kommer flere konkrete og enkle råd i kommende artikler!

Om forfatteren

Arve

Arve har jobbet med nettløsninger og digital markedsføring i over 22 år. Sammen med sine kunder har han bidratt til at norske bedrifter har økt omsetningen sin via digitale kanaler. Arve jobber til daglig som digital markedsfører og prosjektleder i InBusiness AS. Kontakt Arve på arve@inbusiness.no